Periodontologia w Dental Practice

Periodontologia jest to dział stomatologii zajmujący się chorobami tkanek otaczających ząb czyli przyzębia oraz schorzeniami błony śluzowej jamy ustnej. Problemy ze strony przyzębia to między innymi zaczerwienienie dziąseł, ich krwawienie, obnażenie szyjek zębowych i korzeni, zanik kości, rozchwianie zębów, powstawanie kieszeni przyzębnych, ropni przyzębnych, przykry zapach z ust i w końcowej fazie choroby utrata zębów. Leczenie chorób przyzębia wymaga odpowiednich zabiegów higienicznych przeprowadzonych w gabinecie stomatologicznym jak i przez samego pacjenta w domu. Leczenie obejmuje również zabiegi chirurgiczne na tkankach przyzębia mające na celu ich dobre ukształtowanie redukujące miejsca rozwoju bakterii chorobotwórczych dla przyzębia oraz utrudniających utrzymywanie odpowiedniej higieny jamy ustnej.
Wykonujemy:
– szczegółowy instruktaż higieny jamy ustnej
– scaling naddziąsłowy i poddziąsłowy z polerowaniem korzeni
– piaskowanie
– kiretaż zamknięty i otwarty
– gingivectomię, gingivoplastykę, alveoplastykę
– sterowaną regenerację kości
– szynowane zębów zapewniające ich stabilizację

Pytania do Dentysty

Czy krwawienie z dziąseł jest niepokojącym objawem ?
Krwawienie jest pierwszym objawem zapalenia dziąseł. Nie leczone może prowadzić do poważnych chorób przyzębia.

Aby zapobiec krwawieniu należy przestrzegać podstawowych zasad higieny jamy ustnej oraz w razie potrzeby wykonać zabieg profesjonalnego oczyszczania zębów , do którego zaliczyczamy skaling (usunięcie kamienia nazębnego) i piaskowanie ( usunięcie osadów nazębnych i przebarwień )

Co o jest scaling ?
Skaling to usunięcie twardych złogów nazebnych powstałych na skutek mineralizacji płytki nazębnej,potocznie zwanych kamieniem. Do jego usunięcia używamy ultradźwieków.

Do czego może doprowadzić zaleganie kamienia nazębnego?

Inne Usługi

Implantologia

Możemy rekonstruować pojedyncze lub większe braki uzębienia w postaci koron czy mostów wspartych na implantach lub wykorzystywać je do utrzymania ruchomych uzupełnień protetycznych jak protezy.
Zabiegi tego typu są bezpieczne, przeprowadzane w znieczuleniu miejscowym lub ogólnym.

Protetyka

Za pomocą leczenia protetycznego można  poprawić estetykę uzębienia, skorygować lekkie nieprawidłowości ustawienia zębów oraz ich kształtu, a także ujednolicić kolor zębów w przypadku występowania trwałych przebarwień.

Tomografia komputerowa

Wykonanie  zdjęcia 3D twarzy bez narażania  pacjenta na jakąkolwiek dawkę promieniowania. Uzyskane wyniki można wykorzystać, na przykład, podczas planowania przedoperacyjnego lub wizyt kontrolnych.

Ortodoncja

Leczenie ortodontyczne aparatami ruchomymi jest istotną fazą i pozwala wyeliminować zaburzenia czynnościowe, jak również nieprawidłowości w rozwoju szczęki i żuchwy.
U pacjentów dorosłych w leczeniu ortodontycznym wykorzystujemy przede wszystkim systemy zamków samoligaturujących.

Masz więcej  pytań lub chcesz umówic się na wizytę zadzwoń +48 696 598 506
Poniedziałek – Piątek  lub napisz info@dental-practice.pl