Stomatologia Zachowawcza

Stomatologia zachowawcza obejmuje bardzo szeroki zakres usług związanych z profilaktyką przeciwpróchnicową zębów oraz leczeniem już powstałych ubytków. Jest podstawowym, najbardziej popularnym działem stomatologii, ponieważ dolegliwości związane z próchnicą zębów są najczęstszą przypadłością. Wraz z dużym postępem technologicznym wizyta u dentysty jest nie tylko mniej stresującym przeżyciem, ale także dzięki zastosowaniu nowoczesnych środków znieczulających całkowicie bezbolesna.
Nowoczesna stomatologia jest mało inwazyjna i ma za zadanie odtworzenie utraconych tkanek zęba w sposób niewidoczny dla oka. Dzięki temu zostaje zrekonstruowany kształt, kolor, a przede wszystkim funkcja zniszczonego zęba.
Wykonujemy leczenie:
- próchnicy zębów z wykorzystaniem najnowocześniejszych materiałów
- odbudowy zachowawcze wzmacniane włóknem szklanym
- rekonstrukcje zniszczonych i utraconych zębów.

Profilaktyka

W ramach profilaktyki stosujemy szereg zabiegów mających na celu zapobieganie rozwoju próchnicy zębów i chorób przyzębia. Oferujemy profesjonalne usunięcie złogów nazębnych kamienia – scaling oraz piaskowanie i fluoryzację zębów. Zabiegi te skutecznie usuwają płytkę bakteryjną jak i kamień nazębny nadając przy tym zębom ich pierwotny połysk.

Co to jest próchnica?

Próchnica to choroba tkanek twardych zęba wywołana przez bakterie.Objawia sie demineralizacją szkliwa w początkowym etapie, przechodząc w bardziej zaawansowanych przypadkach w ubytek powtały na skutek działania kwasów wytworzonych przez bakterie i niszczenia twardych struktur zęba. Zniszczona struktura zęba nie regeneruje się, jednak leczenie moze powstrzymać postepująca próchnicę. Celem leczenia jest zapobieganie powikłaniom i zchowanie zęba.

Jak zabezpieczyć się przed próchnicą?

Podstawowym zadaniem pacjenta jest przestrzeganie zasad higieny jamy ustnej. Niezmiernie ważne jest również to co jemy czyli dieta. Powinna być ona uboga w cukry proste. Ważne jest równiez unikanie podjadania między posiłkami.

Posiadamy wieloletnie doświadczenie w leczeniu endodoncyjnym oraz ceny za leczenie są bardzo konkurencyjne