Stomatologia  Zachowawcza

Stomatologia zachowawcza obejmuje bardzo szeroki zakres usług związanych z profilaktyką przeciwpróchnicową zębów oraz leczeniem już powstałych ubytków. Jest podstawowym, najbardziej popularnym działem stomatologii, ponieważ dolegliwości związane z próchnicą zębów są najczęstszą przypadłością. Wraz z dużym postępem technologicznym wizyta u dentysty jest nie tylko mniej stresującym przeżyciem, ale także dzięki zastosowaniu nowoczesnych środków znieczulających całkowicie bezbolesna.
Nowoczesna stomatologia jest mało inwazyjna i ma za zadanie odtworzenie utraconych tkanek zęba w sposób niewidoczny dla oka. Dzięki temu zostaje zrekonstruowany kształt, kolor, a przede wszystkim funkcja zniszczonego zęba.
Wykonujemy leczenie:
– próchnicy zębów z wykorzystaniem najnowocześniejszych materiałów
– odbudowy zachowawcze wzmacniane włóknem szklanym
– rekonstrukcje zniszczonych i utraconych zębów.

Profilaktyka

W ramach profilaktyki stosujemy szereg zabiegów mających na celu zapobieganie rozwoju próchnicy zębów i chorób przyzębia. Oferujemy profesjonalne usunięcie złogów nazębnych kamienia – scaling oraz piaskowanie i fluoryzację zębów. Zabiegi te skutecznie usuwają płytkę bakteryjną jak i kamień nazębny nadając przy tym zębom ich pierwotny połysk.

Pytania do Dentysty

Co to jest próchnica ?
Próchnica to choroba tkanek twardych zęba wywołana przez bakterie.Objawia sie demineralizacją szkliwa w początkowym etapie , przechodząc w bardziej zaawansowanych przypadkach w ubytek powtały na skutek działania kwasów wytworzonych przez bakterie i niszczenia twardych struktur zęba. Zniszczona struktura zęba nie regeneruje się , jednak leczenie moze powstrzymać postepująca próchnicę. Celem leczenia jest zapobieganie powikłaniom i zchowanie zęba.

Jak przebieg ma leczenie „kanałowe” ?
Aby przystąpić do leczenia endodontycznego należy umówić się na wizytę kontrolną na której lekarz dentysta zbada stopień zaawansowania choroby oraz wykona zdjęcie RVG

Jak zabezpieczyć się przed próchnicą ?
Podstawowym zadaniem pacjenta jest przestrzeganie zasad higieny jamy ustnej. Niezmiernie ważne jest również to co jemy czyli dieta. Powinna być ona uboga w cukry proste. Ważne jest równiez unikanie podjadania między posiłkami.

Inne Usługi

Implantologia

Możemy rekonstruować pojedyncze lub większe braki uzębienia w postaci koron czy mostów wspartych na implantach lub wykorzystywać je do utrzymania ruchomych uzupełnień protetycznych jak protezy.
Zabiegi tego typu są bezpieczne, przeprowadzane w znieczuleniu miejscowym lub ogólnym.

Protetyka

Za pomocą leczenia protetycznego można  poprawić estetykę uzębienia, skorygować lekkie nieprawidłowości ustawienia zębów oraz ich kształtu, a także ujednolicić kolor zębów w przypadku występowania trwałych przebarwień.

Tomografia komputerowa

Wykonanie  zdjęcia 3D twarzy bez narażania  pacjenta na jakąkolwiek dawkę promieniowania. Uzyskane wyniki można wykorzystać, na przykład, podczas planowania przedoperacyjnego lub wizyt kontrolnych.

Ortodoncja

Leczenie ortodontyczne aparatami ruchomymi jest istotną fazą i pozwala wyeliminować zaburzenia czynnościowe, jak również nieprawidłowości w rozwoju szczęki i żuchwy.
U pacjentów dorosłych w leczeniu ortodontycznym wykorzystujemy przede wszystkim systemy zamków samoligaturujących.

Masz więcej  pytań lub chcesz umówic się na wizytę zadzwoń +48 696 598 506
Poniedziałek – Piątek  lub napisz info@dental-practice.pl