Periodontologia

Periodontologia jest to dział stomatologii zajmujący się chorobami tkanek otaczających ząb czyli przyzębia oraz schorzeniami błony śluzowej jamy ustnej. Problemy ze strony przyzębia to między innymi zaczerwienienie dziąseł, ich krwawienie, obnażenie szyjek zębowych i korzeni, zanik kości, rozchwianie zębów, powstawanie kieszeni przyzębnych, ropni przyzębnych, przykry zapach z ust i w końcowej fazie choroby utrata zębów. Leczenie chorób przyzębia wymaga odpowiednich zabiegów higienicznych przeprowadzonych w gabinecie stomatologicznym jak i przez samego pacjenta w domu. Leczenie obejmuje również zabiegi chirurgiczne na tkankach przyzębia mające na celu ich dobre ukształtowanie redukujące miejsca rozwoju bakterii chorobotwórczych dla przyzębia oraz utrudniających utrzymywanie odpowiedniej higieny jamy ustnej.
Wykonujemy:
- szczegółowy instruktaż higieny jamy ustnej
- scaling naddziąsłowy i poddziąsłowy z polerowaniem korzeni
- piaskowanie
- kiretaż zamknięty i otwarty
- gingivectomię, gingivoplastykę, alveoplastykę
- sterowaną regenerację kości
- szynowane zębów zapewniające ich stabilizację

Czy krwawienie z dziąseł jest niepokojącym objawem?

Krwawienie jest pierwszym objawem zapalenia dziąseł. Nie leczone może prowadzić do poważnych chorób przyzębia. Aby zapobiec krwawieniu należy przestrzegać podstawowych zasad higieny jamy ustnej oraz w razie potrzeby wykonać zabieg profesjonalnego oczyszczania zębów, do którego zaliczyczamy skaling (usunięcie kamienia nazębnego) i piaskowanie (usunięcie osadów nazębnych i przebarwień).

Co o jest scaling?

Skaling to usunięcie twardych złogów nazębnych powstałych na skutek mineralizacji płytki nazębnej, potocznie zwanych kamieniem. Do jego usunięcia używamy ultradźwieków.

Do czego może doprowadzić zaleganie kamienia nazębnego?

Długotrwałe zaleganie kamienia nazębnego skutkuje najczęsciej poważnymi chorobami tkanek przyzębia, potocznie zwanych paradontozą. Choroby te prowadzą do obniżenia się kości i odsłoniecia korzeni zębów. W zaawansowanym zapaleniu przyzębia, zęby ulegają rozchwianiu. W skrajnych przypadkach dochodzi do utraty zebów.