Endodoncja

Endodoncja Wrocław
Endodoncja, potocznie leczenie kanałowe zęba, to dziedzina stomatologii zajmująca się leczeniem zmian w obrębie miazgi zęba oraz chorób tkanek okołowierzchołkowych. Leczenie polega na usunięciu miazgi komorowej i korzeniowej zęba, poszerzeniu kanałów, co jest równoznaczne z usunięciem mechanicznym chorobowo zmienionych tkanek. Kolejnym etapem leczenia jest wypełnienie kanałów korzeniowych. Dzięki zastosowaniu najnowocześniejszej technologii chemo-mechanicznego opracowywania kanałów pod kontrolą endometru i mikroskopu endodontycznego jesteśmy w stanie znacznie skrócić czas leczenia.

Czy leczenie Kanałowe boli?

Nie, nie boli, poniewaz leczenie przebiega w znieczuleniu miejscowym, dzięki czemu pacjent nie odczuwa bólu.

Jak przebieg ma leczenie „kanałowe”?

Aby przystąpić do leczenia endodontycznego należy umówić się na wizytę kontrolną na której lekarz dentysta zbada stopień zaawansowania choroby oraz wykona zdjęcie RVG.

Czy zdjęcie RVG jest obowiązkowe i jaki jest koszt wykonania takiego zdjęcia?

Tak, wykonanie zdjęcia jest wymagane przy tego typu leczeniu. Jeżeli z powodu np. ciąży nie jest możliwe wykonanie zdjęcia rvg wówczas stosujemy inne metody pomiaru długości kanałów korzeniowych. Należy do nich zastosowanie endometru.